Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Vélemények az Opel Astra F-ről

2013.01.06

Az AUTONAVIGATOR.HU weboldal ezt írta:

Alsó középkategória: OPEL ASTRA F (1991-2002)

Pozitív: Elfogadható helykínálat, jól használható kombi. Egyszerű szerkezetek, megfizethető alkatrészárak és fenntartási költségek. Hatalmas és széles választék.

Negatív: Ritka a megkímélt, sok a lehasznált darab. Korosodva egyre több figyelmet igényel, megjelenik a rozsda is.

Az én véleményem (Oldalszerkesztő), hogy a lehasznált darabok mellett azért sok megkímélt is található, a rozsdásodás orvosolható és nem minden darbon jelentkezik a rozsda, vannak típusok amiken így 20év után is csak pár rozsda pötty van, igaz van nagyon sok szétrozsdásodott is.
Viszonylag könnyen szerelhető típusok, persze ki kell tapasztalni, hogy mihez hogyan kezdjünk hozzá.

 

A NÉPSZAVA.HU ezt a cikket írta:
 

(2012. február 09. 19:55)

 

Húsz éve készült el az első magyar Opel

A szentgotthárdi gyárban húsz évvel ezelőtt elkészült első Opel Astrával feltámadt a magyarországi autóipar, és a gyártás megkezdése lépéselőnyhöz juttatta az Opelt a piaci versenyben - mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten, az 1992-ben elindított gépkocsigyártás 20. évfordulója alkalmából tartott rendezvénysorozat első állomásán, a Közlekedési Múzeumban.

2673094_a11a43b22e4b7e1299585b7e4eaa3e28_wm.jpg



Az első Astra 1992 március 13-án gurult le a szerelősorról, a gépkocsit az akkori ünnepségen Antall József miniszterelnök indította be. A járművet a budapesti Közlekedési Múzeumban helyezték el, "Íme az első" felirattal. Az Opel Magyarország az idén ünnepségsorozaton emlékezik az eseményre, ennek keretében újra elindítják az első Astrát, amely a "saját lábán" érkezik meg az évfordulóra Szentgotthárdra.

 

Kovács Tamás elmondta: a szentgotthárdi autó az első Astra-modell volt, azóta már a negyedik generáció fut. A modell vezeti az alsó középkategóriát, 1991 és 2011 között több mint 370 ezer Opelt regisztráltak Magyarországon és ebből 240 ezer Astra volt - tette hozzá.

Az ügyvezető igazgató emlékeztetett arra, hogy a 90-es évek elején rövid időn belül kialakult a verseny a magyarországi autókereskedelemben, szinte valamennyi márka azonnal megjelent. Az Opel számára a magyarországi gyártás azt eredményezte, hogy a mindjárt jelentős szeletet tudott kihasítani formálódó piacon. Már az induló évben, 1992-ben 18 százalékos részesedést szerzett, és utána négy éven át húsz százalék fölött járt. Tavaly 11,8 százalékos volt a részesedése Magyarországon.

Az Opel 5.327 személyautót értékesített Magyarországon 2011-ben, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és ezzel az eladási lista élére került.
A szentgotthárdi gyárban jelenleg már nem folyik gépkocsi-összeszerelés, a gyár tíz év után újabb fejlesztéseket végrehajtva a motorgyártásra és sebességváltók gyártására tért át. Az Opel 1991 és 2010 között összesen 735 millió eurót fektetett be Szentgotthárdon.

Az idén decemberben kezdi meg a termelést az 500 millió eurós beruházással épülő új üzem, amely a cég legkorszerűbb motorjait fogja előállítani. Tavaly már felvettek 180 dolgozót, az idén további 210-zel bővül a létszám.

Az ORIGO.HU ezt a cikket írta:

(2012. 06. 13., 12:49) "Így öregszik egy Opel Astra"
írta: Szabó Tamás Zsolt

Milyen társ egy öregedő Astra a mindennapokban, hogyan veszi 16 évesen és fapadosan a 21. század kihívásait?

Az elkövetkezőkben egy baráttól vett, a családot is megjárt, szeretve utált hétköznapi autó kerül terítékre. A 97-es évjárat már jó érettségi fokot jelez, amely hízelgő lenne, ha mondjuk borról beszélnénk, de egy autó esetén a legkevésbé sem az. Itt az érettség már első ránézésre látszik. Mint a penész, amely alattomos módon lepi be a hűtő egy eldugott sarkában felejtett ételmaradékot, úgy lepi be - egyre több teret magáénak erőszakolva - a rozsda az Astránk kasztniját. Az elmúlás kezdete ez, amikor el kell dönteni, hogy némi zsebpénzért cserébe megválunk a hű, de egyre szakadtabb baráttól, vagy hajtjuk az utolsó henger beállásáig, esetleg folyamatosan újítgatva a lyukas padlólemezig. Szerencsére szusz van benne bőven, korrekt autó ez, amely némi törődéssel a széteséséig remek társunk marad.

Az F Astrát mindenki ismeri Magyarországon. A nevében népautó, Volkswagen Golffal szemben az Opel hazai gyártású terméke a gyakorlatban az: nagybetűs Népautó. Igazi igénytelen jószág, ahogy belülről, úgy kívülről is a szürkeség szinonimája. Nem akar kitűnni, nem akar nagyzolni, az, ami: egy olcsón fenntartható személyautó. Természetesen a széles felhasználói bázis igényeit kielégítve megvannak a kötelező kasztni változatok. A két legnépszerűbb verzió a praktikus kombi és a sokoldalúan felhasználható ferdehátú változat, 3, vagy 5 ajtós kivitelben, de készült még szedán és kabrió is. A Kadett utódja a megjelenésekor jóvágású, modern autónak számított, de összességében is jól eltalált konstrukció, amelyet megerősít a több mint 10 évnyi folyamatos gyártás. Legnagyobb előnye, hogy fillérekből fenntartható, nem hibásodik jobban az átlagnál, és tömérdek mennyiségben van hozzá gyakorlatilag minden, amire csak szükség lehet. Nagyon-nagyon olcsón vagy csupán olcsón kaphatunk hozzá utángyártott alkatrészeket, a minőség függvényében. Érdemes nem a legolcsóbb árkategóriát választani, mert akadnak elég silány termékek is, de a középmezőnytől felfelé szinte gyári minőséget (vagy konkrétan gyárit, más címkével) vásárolhatunk, attól jóval kedvezőbb árfekvésben.

Az elkövetkezőkben egy baráttól vett, a családot is megjárt, szeretve utált hétköznapi autó kerül terítékre. A 97-es évjárat már jó érettségi fokot jelez, amely hízelgő lenne, ha mondjuk borról beszélnénk, de egy autó esetén a legkevésbé sem az. Itt az érettség már első ránézésre látszik. Mint a penész, amely alattomos módon lepi be a hűtő egy eldugott sarkában felejtett ételmaradékot, úgy lepi be - egyre több teret magáénak erőszakolva - a rozsda az Astránk kasztniját. Az elmúlás kezdete ez, amikor el kell dönteni, hogy némi zsebpénzért cserébe megválunk a hű, de egyre szakadtabb baráttól, vagy hajtjuk az utolsó henger beállásáig, esetleg folyamatosan újítgatva a lyukas padlólemezig. Szerencsére szusz van benne bőven, korrekt autó ez, amely némi törődéssel a széteséséig remek társunk marad.

Az F Astrát mindenki ismeri Magyarországon. A nevében népautó, Volkswagen Golffal szemben az Opel hazai gyártású terméke a gyakorlatban az: nagybetűs Népautó. Igazi igénytelen jószág, ahogy belülről, úgy kívülről is a szürkeség szinonimája. Nem akar kitűnni, nem akar nagyzolni, az, ami: egy olcsón fenntartható személyautó. Természetesen a széles felhasználói bázis igényeit kielégítve megvannak a kötelező kasztni változatok. A két legnépszerűbb verzió a praktikus kombi és a sokoldalúan felhasználható ferdehátú változat, 3, vagy 5 ajtós kivitelben, de készült még szedán és kabrió is. A Kadett utódja a megjelenésekor jóvágású, modern autónak számított, de összességében is jól eltalált konstrukció, amelyet megerősít a több mint 10 évnyi folyamatos gyártás. Legnagyobb előnye, hogy fillérekből fenntartható, nem hibásodik jobban az átlagnál, és tömérdek mennyiségben van hozzá gyakorlatilag minden, amire csak szükség lehet. Nagyon-nagyon olcsón vagy csupán olcsón kaphatunk hozzá utángyártott alkatrészeket, a minőség függvényében. Érdemes nem a legolcsóbb árkategóriát választani, mert akadnak elég silány termékek is, de a középmezőnytől felfelé szinte gyári minőséget (vagy konkrétan gyárit, más címkével) vásárolhatunk, attól jóval kedvezőbb árfekvésben.

 

http://www.origo.hu/auto/20120613-opel-astra-f-hasznaltteszt.html
A cikk nem teljes, a fenti linkre kattintva tovább olvasható!


A további anyagok, halászó, vadászó, gyüjtögető életmódom szerint kerül feltöltésre. :)